husbilen

Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen

Av Monica & Kurt-Allan - 11 april 2009 14:49

Har nu varit i Borgafjäll i två dagar med strålande sol och många värmegrader.

Skulle skriva i går hade jag tänkt men efter en hel dag i solen och friska fjälluften blev det kontakt med John Blund efter middagen. Var bort mot Gitsfjället i går för att se om det fanns större fiskar där än borta i Rödingsjön men vi hade svårt att överhuvudtaget hitta något fiskevatten, provade på ett ställe men där var det en par decimeter vatten på isen och bara någon dec under isen till botten. Vi provade istället engångsgrill för att grilla våra medhavda hamburgare men den fungerade nog inte som det var tänkt för det tog en oherrans tid att få dem färdig.

I dag åkte vi mot Sutme och lederna var bra från början eftersom det har varit kallgrader inatt. Utsikten var strålande med fjäll överallt och en strålande sol. Ja jag skulle ju till Sutme sameläger och därifån ner till Sutme där jag trodde att det skulle finnas ett fikaställe med förhoppningsvis toa. Men ack vad jag bedrog mig, toa fanns iallafall och tur var väl det. Väl nere sa jag till Kurt-Allan att jag åker inte samma väg upp utan det måste väl finnas någon annan väg till Borgafjäll men se det gjorde det inte så det var bara att ta ett krmpaktigt tag om skoterstyret och ge sig ikast med de två km det var upp till fjället. leden var som ett smalt dike, uppför hela tiden och oftast ett stup på ena sidan och en brant upp på den andra, men upp kom vi och då var det skönt att göra paus och grilla korv på medhavd engångsgrill och denna fungerade mycket bätre. När solen gick imoln bröt vi upp. Hemvägen bjöd på dimma och gropiga skoterleder så nu ska jag sätta mig ute en stund och vila kroppen innan jag börjar med middagen. Ägg, räkor, kräftstjärtar, stenbitsrom, skinka och kanske någon skiva tjälknöl.

 Undrar ni över kort, kommer sedan eftersom jag lyckades glömma kortläsaren hemma.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOPA

PS Ally vi stora hundar vilar i husbilen (sora mjuka sängen där bak, men skvallra inte) då husse o matte är ute med skotern sedan är vi ock tittar på renarna i rengärdan, tittar på byn och sedan så har vi många kompisar på våran gata men endel av dem är lite gnälliga av sig. DS

 
 
Ingen bild

Zuri och Catarina

12 april 2009 08:41

Allt det där låter toppen trevlig, själv har jag gått med Matte genom ett folktomt Umeå i tre dagar, vi har träffat en hund sammanlagt så gissa om jag känner mig ensam! Eftermiddan är inte bättre, då får jag ligga i bilen när Matte jobbar, ibland har jag tur för då kommer Marit, Carina, Micke o Gismo och tar ut mig på promenad. Nu ska jag sluta gnälla för imorgon kväll kommer alla Hussarna hem och då får jag springa av mig!!! Berättade jag att vädret är dåligt också, snö regn och INGEN sol; Nu ska Matte och jag gå och tvätta av oss allt grus efter promenaden. Kramar Zuri o Matte.

 
Ingen bild

M

12 april 2009 12:34

Här skiner solen! Nu ska jag ut och springa. Min tumme värker och är obrukbar, Lillan jobbar som en galning på sitt rum. Har inte haft tid att öppna påskgodiset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica & Kurt-Allan - 2 maj 2013 15:53

I helgen har våra semesterkompisar varit här så vi har planerat vår semesterresa. Det blir Tysk-Österrikiska backhopparveckan, alltså ska vi besöka de fyra orter som har tävlingar under en vecka på vintern. Det är Oberstdorf, garmisch-Partenkirchen, ...

Av Monica & Kurt-Allan - 1 april 2013 11:21

Vi har alltså en Nordic husbil som är byggd i Kristinehamn och byggd för vinterbruk. Vet inte hur tjock isoleringen är men det är lite mer än i vanliga husbilar. Det är inte så stora fönster och takluckor Endast två takluckor en vid sittgruppen och e...

Av Monica & Kurt-Allan - 26 april 2012 13:33

Har varit till bilbesiktningen i dag med husbilen och den gick igenom utan anmärkning, det gjorde gasolanläggningen också så nu kan vi köra ett år till. I helgen ska vi träffa våra resekompisar och  planera för sommarens resa. Skulle vilja åka reda...

Av Monica & Kurt-Allan - 6 december 2011 16:44

Läste i dagstidningen i morse att det var Finlands självständighetsdag. Det var den 6 december 1917 som Finland utropades till självständig stat, tidigare hade de tillhört tsarryssland. Detta firas i Finland med att man tänder ljus i alla fönster. ...

Av Monica & Kurt-Allan - 5 december 2011 11:51

Det kan man säga på många sätt. Har inte skrivit på bloggen på länge och äntligen har vi fått lite snö som ligger kvar.   Så här fint såg det ut mot grannen   Till o med tomten på bron hade snö i skägget     Så här ser det ut i varda...

Ovido - Quiz & Flashcards