husbilen

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Monica & Kurt-Allan - 14 maj 2010 14:22

För 1,5 veckor sedan skulle vi laga ett stenskott på framrutan i husbilen, men inte gick det som beräknat utan rutan sprack. I onsdags åkte jag ner till Umeå för att byta rutan och det förata som trasslade var att lånebilarna var dubbelbokade men efter ett tag så fick jag en hyrbil och den gick rätt bra om jag bara kom ihåg att den inte hade automatlåda. Under dagen var jag hos Catarina och vi var på en runda till Ön där systrarna Bus hade träff, sedan bar det av till Holmsund och Nisses konditori där vi köpte kaffebröd och matbröd, surdegslimpa bl.a Tillbaka i Umeå bjöds jag på lunch. Tack Catarina för att jag fick komma och störa dig på din lediga förmiddag.

Kl 3 fick jag hämta bilen och glad i hågen började jag hemresan för vi skulle sedan ner till Ö-vik  för att se vad som fanns på mässan Örn-expo. När jag kommit en bit så började det vissla där framme, trodde att det var ena framdörren som inte var riktigt stängd, men efter att ha kollat alla dörrar och fönster så fortsatte det att vissla så det var bara att vända om tillbaka till glasfirman. Där hittade de två ställen där limmet inte hade tagit, det åtgärdades, började hamresan igen men hann inte så långt denna gång för det visslade fortfarande så tillbaka till firman och hann precis som de skulle stänga, resultatet blev en resa till till Umeå nu till veckan för att de ska ta loss rutan och limma om den.

Förra vintern/våren höll vi också på med reparationer som strulade, då var det sprickor i karossen som måste lagas flera gånger.

Som tur är så är det ju några veckor kvar innan semester. Biljetterna till Tyskland är beställda, måndag den 21/6 åker vi Trelleborg-Sassnitz. Ska nu bara se till att våra hundar är resklara för i år måste de nog följa.

Ovido - Quiz & Flashcards