husbilen

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Monica & Kurt-Allan - 25 februari 2011 08:26

Det bra var att det var stickkafe i Olofsfors och det är verkligen roligt. Som vanligt så var lokalen fylld till bristningsgränsen och ljudnivån hög. Monia Prestele visade hur man tovar blommor, både torrt och blött, och hade med sig endel alster som hon tillverkat. Gertrud hade som vanligt med sig stickhäften och garn och Sirpa hade ett gott fika och sålde böcker till halva priset. Allys tröjja blev också klar under kvällen och nästa projekt är sockar till Elvira och Kurt-Allan. Känns skönt med lite mindre projekt, Marias väst och Allys tröjja är det största som jag har stickat på länge.

Det dåliga var att jag var till distriktsköterskan och provade blodtrycket och det hade inte gått ner fast jag hade motionerat i någon form minst en halvtimme varje dag, det hade istället gått upp till 158/110 och så högt har jag alldrig haft så nu blir det läkarbesök till veckan och då får vi se vad det blir efter det.

Nu ska jag ut och motionera alla hundar som jag har.

Ovido - Quiz & Flashcards