husbilen

Av Monica & Kurt-Allan - 6 juni 2010 13:59

för hon har blivit Svensk Viltspårchampion.

Annars är set som vanligt utom att vi har varit utan ström en par timmar i dag och då stannar ju allting eftersom allt man använder behöver ju ström. Tur att husbilen stod hemma så jag kunde gå dit och koka kaffe och värma en bullens till lunch. I morgon ska ju husbilen in på lackfirman för att åtgärda sprickorna, hoppas att vi får hem den i god tid för att packa för semestern. Har idag plockat ut lite vinterpackning och så skulle Kurt Allan gå igenom några trådbackar där jag ansåg att han hade med alldeles för mycket saker, som extra kablar till TV:n. Tyckte också att han hade lagt beslag på för många skåp till sina kläder, han hade 3 skåp medan jag fick försöka få ihop mina kläder i två små, han hade också lagt beslag på mesta utrymmet i garderoben. Får väl kolla sedan och göra en räd om jag tycker att han har med för mycket.

Hittills idag har Zuri gått 2 promenader, hon fick vänta lite i morse eftersom min kropp tog lite lång tid på sig innan den kom igång. Annars är allt bra, imorgon kväll är det ju träningskväll så jag hoppas att jag har hunnit från stan, annars får Maria och Rebecka ta med hundarna upp till träningen.

13 dagar kvar

Av Monica & Kurt-Allan - 5 juni 2010 21:26

Ett tag så trodde jag att de inte hade kommit sig iväg för det var så tyst.

Här började vi dagen med att gå terängbanan och så bakade vi några efterrätter till kvällens middag. Mitt på dagen så sprang Maria och Anneli med hundarna medan Elvira cyklade först Emra men bytte till Olga eftersom Emra var en bromskloss. Tror att middagen blev lyckad fast grillen brann, Felix och farfar kunde rädda det som låg på. Medan första diskmaskinen blev klar så gick jag med hundarna upp till byn, Annika passade på att gå hem då också så vi fick sällskap en bit.

Nu ska jag gå och sätta upp fötterna och se på TV en stund, stickningen åker nog fram också för det är det bästa sättet att koppla av på.

14 dagar kvar.

Av Monica & Kurt-Allan - 4 juni 2010 23:29

Eftermiddagen blev lugn med en promenad över Fälla bort till Anneli. Promenaden mitt på dagen gjorde Maria medan jag duschade. Resultatet hos Gunnar var bara bra, ingen ny meecin men ett nytt recept så att jag själv dan dosera efter hur jag mår och så Ventolin att ta innan jag ska ut på mina motionsturer.

Nu säger Zuri att hon vill ha sällskap i sovrummet för man kan inte sova ensam.

Förresten ni skulle se vilken häftig mus jag har fått till datorn, den ser ut som en bil med lampor som lyser blått framåt och rött bakåt. Natti natti och jag önskar en bra flygresa till Zuris matte och att jag kunde ge dig lite av min glädje av att flyga.

Av Monica & Kurt-Allan - 4 juni 2010 09:38

Verenda gång jag ska skriva ett inlägg så kan den inte skicka iväg det, får väl använda bloggen istället.

Natten har varit mycket lugn, alla hundar har sovit. Nu sitter de ute och väntar på att vi ska gå andra promenaden för dagen innan vi åker in till Bjurholm och Gunnar på Hälsocentralen. Ska dit och blåsa eftersom han tyckte inte att jag lät bra när vi pratades vid i telefon häromdagen, eventuellt blir det ny mede. Zuri husse och matte ni skulle ju längre än till Stockholm, petra in lite piller så att ni kommer hela vägen fram. Tänk på att det är minst lika farligt att köra ner till Stockholm som att flyga till Mallis. Det händer fler trafikolyckor än flygolyckor.

15 dagar kvar.

Av Monica & Kurt-Allan - 3 juni 2010 20:00

Det är alldeles tyst i huset, alla hundar ligger alldeles utslagna där nere efter en hård dag. Den började kl 7.15 med promenad 2 km, sedan de kom hem blev det frukost och lite lugnt fram till 10.30 då Maria o Anneli tog dem med på en 8,5 km spring runda, det gick tydligen fort idag för de hade draghjälp av att jag cyklade före. Efter lunchfika så åkte hundarna och jag ner till Ortolab i Rundvik för att hämta mina nya sandaler med specialinlägg, hoppas att de blir bra så att jag inte får så ont i fötterna när vi ska vandra runt på semestern.

När vi kom hem så var det dax för nästa 2km runda och sedan middag för både hundar och folk och efter det var det nästan godnatt åtminstone för mig.

I morgon blir det nya äventyr, ska kanske försöka "klicka in " Zuri.

16 dagar kvar.

Av Monica & Kurt-Allan - 2 juni 2010 22:57

och det har gått riktigt bra. Nu ligger alla hundar där de ska och jag ska också lägga mig så natti, natti

Av Monica & Kurt-Allan - 2 juni 2010 09:47

Vi har i år köpt ny GPS eftersom den som följde med husbilen inte fungerade så bra, har hotat många gånger att antingen slängs GPS:en ut eller så kliver jag av. Förra året fick vi låna en Garmin av sonen och den fungerade perfekt när jag väl hade lärt mig den så nu är det en Garmin som ska leda oss ut i Europa.

På måndag ska husbilen in för att åtgärda några sprickor som har bildats i karossen och sedan hoppas jag att den är klar för resan. 17 dagar kvar, får nästan resfeber.

I kväll så kommer Zuri hit och ska vara här medan matte o husse åker till Mallis, det blir spännande att se hur det går för hon är inte van att vara borta. Vi får väl hitta på en masa roliga saker att göra som att träna agility och promenera mycket.

Av Monica & Kurt-Allan - 29 maj 2010 19:26

Nu är korna tillbaka i Karlsbäck, ja de har inte rymt utan vi har nog inte haft kor här på 15-20  år men idag har det varit kosläpp. Korna eller kvigorna med tjur kommer från en av grannbyarna och ska gå här hela sommaren.

Och här kommer kossehästarna.

Men va nu, går de härifrån utan att jobba.

Här kommer en bild på Felix när han tränar att gräva, det kanske blir hans jobb längre fram.

Sedan i kväll har vi varit till Norrfors och ätit pizza och det är nästan så att man skulle behöva inta ryggläge så mätt är jag.

20 dagar kvar