husbilen

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 3 november 2009 20:57

blev endast till Willys för att handla mat.

 Väl hemma från Ö-vik så var jag ut till hönsen och se de hade 3 ägg i redet och i morse hade Maria plockat in 1 ägg och likadant var det igår så kanske de har hört att det skulle bli hönssoppa om de fortsatte att hacka och äta upp ägg. Fast troligast är väl att det råd jag fick av Kurt-Allan om att ge dem snäckskal var det som gjorde susen.

Den vita hönan Agda spatserar kring lös i stallet efter en olycka under helgen när hon av någon anledning hittades alldeles blodig och ägarna var rädd att de övriga hönsen skulle bli kanibaler. Just nu så lever hon livets glada dagar tillsammans med gotlandsrusset Allan, som antingen är rädd för hönan eller rädd om henne för han står alldeles stilla när hon hamnar i hans box. Själv tycker jag att det är lite läskigt att gå in där för oftast kommer hon emot mig , vill väl ha mat o vatten, hoppas jag.

Ovido - Quiz & Flashcards