husbilen

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 12 november 2009 21:57

På förmiddagen åkte jag iväg för att vaccinera mig för svininfluensan eftersom jag har astma och det då kan bli komplikationer Var i Bjurholm redan 11.35 fast de öppnade inte förrän kl 13.00 Hade tänkt att jag skulle sitta i bilen fram till att de började komma folk men redan då jag kom var det tre personer där så att det var bara att ta med sig skinnet och ställa/sätta sig i kö. Gissa om jag frös när de äntligen öppnade dörrarna. Var den första som fick sprutan eftersom jag hade fyllt i formuläret redan här hemma. I dag hade de fått 100 doser så att alla som stod i kö fick nog sin spruta.

Sedan så var det ju 1-års kalas på eftermiddagen och presenten var en stickad tröja. Jag hade felberäknat tidsåtgången att montera den så det sista fick jag göra i bilen på väg till kalaset, även slå in paketet och naturligtvis så hade jag fått med mig en tom taperulle, skriva på gratulationskortet gjordes också i bilen efter de sträckor som inte var så guppiga. De som följde med tyckte att det var tur att födelsedagsbarnet heter Lena och inte Elsbet för tallbergsbron hade inte räckt för så många bokstäver.

Naturligtvis hade jag glömt kameran så det blir inga kort om inte Niclas mejar de kort han tog med telefonen.

Än har jag inte känt av vaccinationen något , hoppas att det fortsätter så.

Ovido - Quiz & Flashcards