husbilen

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 6 december 2009 21:08

Har varit till Tallberg på adventsfika idag i slaskvädret. Vi hade ju riktigt fint här med snö och några grader kallt men nu är det plus och regn.

Här följer några bilder på vad som bjöds.

      

Efter fikat blev det underhållning, Maria spelade dragspel och Lena dansade.

  

Dilba fick också komma in och hälsa på och hon fick en stor kram och Lena säger att hon vill ha en hund i julklapp.

  

Nästa helg är det min tur att ha adventsfika så det är bara att ta fram kokböcker/tidningar för att hitta nya spännande recept, tur att jag tycker om att baka.






































Av Monica & Kurt-Allan - 6 december 2009 11:02

Hade inte tänkt göra något inför advent och jul i år men mina barnbarn ändrade på det.

  

Så här såg det ut i mitt fönstr på fredagsmorgon

    

och så här såg det ut på fredagskväll sedan Rebecka och Elvira hade varit här. Felix hjälpte farfar att montera in nya diskmaskinen som hade kommit.

  

Flickorna gjorde också en räd i tv-rummet och som tur var hade jag varit till Atelje Monica o köpt nya gardiner med tomtar på.

  

På lördag var Felix hit och hjälpte mig med slingor på balkongerna och att få ut renarna med tomtesläden.

  

Även välkommenarrangemanget på bron fick en julig look, en julälg för vad annars ska man ha hos en älghund.





















































Ovido - Quiz & Flashcards