husbilen

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 15 december 2009 17:01

I går var det dagen efter adventsfikat och sista dagen i varmbadet så det blev inget annat gjort än tv-tittande och stickning, var helt slut när jag kom från badet, 33 grader i vattnet och på det en stund i bastun det kan göra vem som helst mör.

I dag har vi, Maria, jag och hundarna Olga Emra o Ally varit till Ö-vik för min bil hade besiktningstid där. Hade också bestämt att jag skulle tvätta bilen i en automattvätt innan besiktningen så att den skulle vara riktigt ren utanpå och under. Maria lämnade vi på en djuraffär och så åkte vi till Statoil och det blev verkligen miljöträning för hundarna. De satt i bilen medan den blev tvättad, borstad o "fönad" och ingen av dem sa ett pip, de försökte inte ta gummisvabbarna heller som for runt bilen. Efter tvätten fort som rackarn till bilprovningen för att inte missa tiden då man ramlar ur programmet om man kommer sekunder för sent. Knappade in mig och hann inte tillbaka till bilen förrän det var dax att köra in, hundarna satt kvar i bagaget alldeles tysta och det fast "någon " tog bilen o åkte iväg med den, sedan började den gunga och kränga något alldeles hemskt, men fortfarande tyst, sedan hissades den under taket och det knackades både här o där, fortfarande tyst, så vilka duktiga hundar vi har.

Efter den pärsen åkte vi ner på stan o fikade på UH, ja inte hundarna förståss, men Maria , Dess och jag.

Ovido - Quiz & Flashcards