husbilen

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 6 juni 2009 14:49

I dag har hundarna och deras förare (Emra med Maria och Olga med Anneli) skött sig riktigt bra. 7:15 i morse lastade vi bilen med hundar, förare och fikaväska för att åka till Trehörningsjö och den traditionsenliga viltspårtävlingen. I år var det många hundar med men vi trodde oss ha stor chans att få med pokalen hem för Emra är ju grym när hon spårar, har kallats för både strykjärn och tåg eftersom hon går mitt i spårkärnan. Enda nackdelen är att hon har så brottom och markerar för skottet. I dag fick hon sitt tredje förstapris men pokalen kom inte med hem till förtrytelse för endel. Olga gick en godkänd anlagsklass och fick bra kritik, jag hade nog inga förhoppningar om att hon skulle klara sig för jag har för några år sedan försökt gå med henne men hon har inte verkat intresserad. Hundarna med förare har bara tränat 2gånger så de var alla riktigt duktiga och det slutar ju med att det ska bjudas på tårta. Just nu har jag två marängtårtsbottnar i ugnen och nu är det absolut sista gången jag försöker baka marängtårta för den första botten den var gräddad för minst 45 minuter sedan och när jag skulle sätta över den till bakgaller för att svalan så var själva sockerkaksdelen ogräddad så i med den i långpannan igen och in i ugnen med den andrra som jag inte har vågar prova, den har stått inne i 40 minuter nu. Och hjälp nu kommer de som ska fika tårta vad ska jag göra sätta in dem i frysen eller.

Ovido - Quiz & Flashcards