husbilen

Direktlänk till inlägg 12 juni 2009

Varför inga ägg??????

Av Monica & Kurt-Allan - 12 juni 2009 20:38

Nu har Claudia och jag haft våra höns i två veckor men inte har det kommit några ägg, de andra höborna värper varje dag, undrar om vi kan reklamera våra. Lukas lever än, trot att han är tyst på nätterna eller så har jag vant mig och hör inte när han gal. Dom bruna hönsen är inte så snäll med honom så hör jag honom någon natt så tänker jag bara "han lever".

Har satt igång kylskåpet i husbilen idag och börjat packa in varor som jag köpte när jag var in till Umeå i dag. Hade också tänkt köpa en baddräkt idag men det blev skrinlagt för det var ingen rolig syn, får väl använda baddräkten som jag brukar ha när jag är på varmbadet i Bjurholm.

 
 
Ingen bild

mia

13 juni 2009 21:22

Ni ger inte era höns tillräckligt mycke omtanke, skötsel och kärlek. Vi är ju och pratar med våra varje dag, bygger uteburar, skaffar tupp åt dem, pysslar och har oss för våra små tanter. Det är nog därför vi får 4-5 ägg om dagen.

 
Ingen bild

Hönsägare

15 juni 2009 00:53

Nu förstår jag, det ingick inte pyssel med de bruna hönsen i avtalet vi gjorde, ni skulle ju sköta om våra höns eftersom jag är obotligt rädd för höns för att inte tala om tuppar, fast Lukas verkar ju vara den som är snällast i hönsgården. Sedan när det gäller att prata så brukar jag prata med dem när de är i uteburen och i går bakade jag faktiskt Björnakaka åt dem.

 
Ingen bild

Mia

17 juni 2009 22:12

Nog har du ägg alltid, men du är ju inte hemma och tar emot dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica & Kurt-Allan - 2 maj 2013 15:53

I helgen har våra semesterkompisar varit här så vi har planerat vår semesterresa. Det blir Tysk-Österrikiska backhopparveckan, alltså ska vi besöka de fyra orter som har tävlingar under en vecka på vintern. Det är Oberstdorf, garmisch-Partenkirchen, ...

Av Monica & Kurt-Allan - 1 april 2013 11:21

Vi har alltså en Nordic husbil som är byggd i Kristinehamn och byggd för vinterbruk. Vet inte hur tjock isoleringen är men det är lite mer än i vanliga husbilar. Det är inte så stora fönster och takluckor Endast två takluckor en vid sittgruppen och e...

Av Monica & Kurt-Allan - 26 april 2012 13:33

Har varit till bilbesiktningen i dag med husbilen och den gick igenom utan anmärkning, det gjorde gasolanläggningen också så nu kan vi köra ett år till. I helgen ska vi träffa våra resekompisar och  planera för sommarens resa. Skulle vilja åka reda...

Av Monica & Kurt-Allan - 6 december 2011 16:44

Läste i dagstidningen i morse att det var Finlands självständighetsdag. Det var den 6 december 1917 som Finland utropades till självständig stat, tidigare hade de tillhört tsarryssland. Detta firas i Finland med att man tänder ljus i alla fönster. ...

Av Monica & Kurt-Allan - 5 december 2011 11:51

Det kan man säga på många sätt. Har inte skrivit på bloggen på länge och äntligen har vi fått lite snö som ligger kvar.   Så här fint såg det ut mot grannen   Till o med tomten på bron hade snö i skägget     Så här ser det ut i varda...

Ovido - Quiz & Flashcards