husbilen

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 2 oktober 2009 09:47

Jaha och vad är en "pinnlisa", jo det är vår hund Olga. När hon och husse har varit på morgonpromenaden i skogen så har hon med sig björk och granpinnar som hon lägger överallt åt sin matte, de ligger i trappan upp till vinden och som en väg mellan ytterdörren och soffan som är hennes favorit liggplats förutom husse och mattes säng. Det blir till att ta fram sopen för de går inte in i dammsugaren.

Det blir spännande på söndag för då är det viltspårkurs i Karlsbäck och då ska Zuri med husse och matte komma hit. Zuri tycker att det är jättekul att vara i Karlsbäck för det finns så många hundar man kan springa runt med och så kan man få göra roliga saker som att spåra i skogen eller vara på agilitybanan.

Nu ska jag straxt gå till Maria och äta lunch, vi ska äta en sallad för nu håller både 190 och vi på med GI, har faktiskt gått ner 7 hg på 4 dagar och har inte behövt vara hungrig, lätt är det också att laga GI maten om man jämför med tex viktväktarna där jag brukar säga att man ska ha 10 kastruller på gång samtidigt och inte gick det att äta något som jag hade i min frys. I min frys brukar det finnas älg, nöt och fläskkött och det kan man faktiskt äta vid GI kost.

Ska också koka äppelmos idag för igår var vi och plockade en massa äpplen hos ett äldre par i byn ska också försöka koka grön tomatmarmelad för jag fick tomater o gurka på samma ställe.

Ovido - Quiz & Flashcards