husbilen

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 14 oktober 2009 20:07

I går kom jag mig inte ut till hönsen förrän det var sena natten eftersom jag hade hållit på med lite pappersarbete och sedan hade jag åkt runt på byn med en sparbössa för Världens Barn. Gräla lite på dem för det var bara tre ägg i redet, tittade lite försiktigt i vattenkoppen för där hade de värpt förut en dag men såg inget.  I kväll när jag kom ut så gräla jag ännu mer på dem för det var bara två ägg i redet, men nör jag tittade runt så hade de lagt ett under granen, trodde de kanske att det är jul, och se när jag gick riktigt nära och tittade i vattenkoppen så var där två st alltså dagen skörd 5 ägg av 5 höns. Duktigt av hönerna och duktigt av mig som är rädd för höns (kanske ska ändra mig och endast vara rädd för tuppar o vita höns) för när jag tittade i vattenkoppen kom en höna flaxande så att vingen tog i handen, och jag var även där utan Olga för hon hade något roligare på gång ute.Höns  

Här är en bild på Claudias o mina bruna höns när de nyss hade kommit

Ovido - Quiz & Flashcards