husbilen

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 11 oktober 2009 16:42

Började dagen med en ordentlig frukost och sedan gick Olga och jag på en promenad upp till byn, husse och Emra var ju i älgskogen och Emra hördes nästan hela tiden vi var ute, hon hade nog någon älg någonstans. Plockade sedan bort blommorna från välkommenarrangemanget för att flytta den upp på bron nu under vintern och sätta dit ljung, mossa, ljus och en prydnadspumpa. Har också tagit  fram det gamla vädringsstället och hängt upp fågelmatarna så nu är talgoxarna nöjda och slipper sitta på spröjsen till fönstret för att atla om att de vill ha mat. Var också en sväng till skogen för att ta lite mossa och enris, använde 4-hjulingen till detta och jag gick inte långt ifån den eftersom jag har lite björnskräck. Har också gjort iordning arrangemang för att sätta på gravarna.

Hade tagit bilder på det jag har gjort idag men som den tekniska människa jag är så försvann de någonstans på vägen mellan telefonen och datorn. Hade också tagit en bild på Emra där hon vilade ut efter dagens slit, hon hade lagt sig på soffan på altanen.

Ovido - Quiz & Flashcards