husbilen

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Monica & Kurt-Allan - 5 januari 2010 12:32

Har tömt kameran på bilder och här kommer endel av dem.

Vi var till Umeå o åt lördag före 4:e advent och så hör såg det ut.

  

Här är det Claudia, Lena, Denes o jag som äter kinamat.

  

Annika o Elvira

  

Maria o Jörgen

  

Rebecka

  

Niclas, Lena o Felix. Niclas fiskar upp isbitar till Lena. Tyvärr så fastnade Anneli o Kurt-Allan inte på några kort men de var med och åt middag de också.

  

Kurt-Alan hade ju knäckt 2 revben och åt piller mot smärtan vilket gjorde att han ville mest ligga på soffan och sova men Olga tyckter att det är hennes soffa så där har husse inget att göra.

  

Flickorna har ridit varje dag även om det har varit kallt

 

Här är Birger som kom till Elvira dagen före julafton. Allan har blivit för liten för Elvira eller var det Elvira som har blivit för stor.

  

Här håller jag på att sticka vantar till Maria. Använder Magic Loop tekniken som innebär att man stickar på en lång rundsticka och kan sticka både stort o smått , en eller två saker samtidigt. Här stickar jag två vantar samtidigt och då blir de ju exakt lika, det är bara att hålla tungan rätt i munnen eftersom man stickar med 4 nystan samtidigt. Eftersom jag mest stickar när jag ser på TV så får det ju inte vara alltför spännande så att jag stickar allt med samma tråd.

  

Här är vantarna jag har stickat till min syster efter ett par som hon fått av mamma för länge sedan.

   Och här är Marias vantar stickade av 3-trådigt ullgarn spunnet med ullfetter kvar vilket gör att de är extra varma.

Har nu börjat på att par sockar i mönster, spännande, skulle kunna sitta hela dagen o sticka .

Sedan till något som är mindre roligt, en av hönorna har sett lite underlig ut ett par dagar, burrat upp sig och inte rört sig. Anneli o Maria tittade på henne o rengjorde henne igår o då verkade hon piggna till så hon fick till idag på sig, men hon får nog vandra vidare för idag verkar hon inte något bättre. Dricker visseligen när jag kommer med vatten men går inte ur vägen om man knuffar på henne, de andra hönsen kacklar och flytar på sig om man kommer i närheten.

















































































































Ovido - Quiz & Flashcards