husbilen

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Monica & Kurt-Allan - 14 februari 2010 16:04

Behövde inte åka bakpå till Lillänget utan kunde köra min egen skoter med Elvira bakpå. Det är första gången jag har någon med men det gick bra märkte inte ens att Viran satt där.

  

Elvira väntar på oss medan vi dricker kaffe o äter semla.

  

Det var mycket folk som hade kommit dit på skoter.

  

såhär såg det ur när vi var där förra söndagen. Maria och Rebecka väntar på att Jörgen ska laga lunch.

  

Maria har hämta Lena med skotern. Lena med mamma o pappa hade åkt bil från Tallberg.


  

Niclas lär Lena att äta "svart korv"

Det blir en härlig tid framöver när det bara är att plocka med en korvring, vatten till kaffe och åka till något vindskydd och grilla lunch.































































Av Monica & Kurt-Allan - 14 februari 2010 10:33

Ja det är inte bara bilarna som är trasiga, Marias Audi har ju trasslat och samtidigt så gick även Jörgens Volvo sönder så där stod de utan bil  och Maria skulle till vetrinären med hästar o hund, som tur var löste det sig.

Här så skulle jag tvätta i onsdags, trodde att maskinen var klar o öppnar luckan och vad händer: Jo jag blir blöt om fötterna, vattnet hade inte tömts ur maskinen. Trodde att det kanske berodde på att jag inte hade stängt luckan riktigt i lås så att det var därför som maskinen hade stannat, men insåg sedan under dagen att det var nog fel på pumpen. Hade så mycket att göra så tvättmaskinen lämnades åt sitt öde till i går . Tömde ut vatten manuellt, tog ut kläderna o gick till grannen för at låna tvättmaskinen, men sedan kom Jörgen med sina magiska händer och plötsligt gick maskinen som vanligt.

I går kväll åkte jag och Kurt-Allan ut för att sladda skoterleden efter dagens åkning och då upptäcker jag att det måste vara något fel med skotern för det luktar alldeles för mycket bensin, jag blir illamående och hoppas att jag ska ta mig hem innan bensinen tar slut. Inte så trevligt att bli kvar i skogen i mörkret även om björnarna sover just nu. I morse när det blev ljust kunde Kurt-Allan konstatera att det var nog fel på någon bränsleslang, så idag när vi ska till Lillänget för att fika semlor får jag väl åka bakpå.

Fredag var iallafall en bra dag, var ner till Umeå och hälsade på lillasyster Catarina, fick lunch och kaffe med semla, tackar, tackar. Det kändes som att ladda batterierna lite att få komma bort en dag.

Min dator för också ett eget liv, rätt som det är börjar den spela musik, eller så skickar den iväg kommentarer som inte är färdigskrivna eller också lägger den helt enkelt bara av och enda sättet att komma vidare är att dra ur sladden.

Ovido - Quiz & Flashcards