husbilen

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Monica & Kurt-Allan - 10 september 2009 21:35

I dag har det varit en Lenadag igen, det betyder att Claudia o Lena kommer hit och medan Claudia springer med Maria o Anneli så får jag ta hand om Lena. Är det väder brukar vi ta sittvagnen o gå på en promenad och ibland får även rottisen Ally följa med, det blev lite spännande idag för de hade skjutit två älgar som fanns i slakthuset och skulle Emra vara där så kunde det bli bråk, för hon vakter sina älgar noga. Nu hade de som tur var åkt iväg för att fortsätta att jaga. Efter motionsturen så blir det ofta gofika, Claudia hade med sig en plommonkaka och det smakade ju bra.

I går beställde jag en tysk stickbok, Socken aus Aller Welt, fast jag inte kan språket men den lär gå bra att följa mönstren ändå. Det är spännande med en ny bok eftersom stickning är min passion, kan inte leva utan stickning och garnaffärer måste jag gå fort förbi annars slinker det med några nystan garn. Just nu stickar jag en mössa till Lena.

Ovido - Quiz & Flashcards