husbilen

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

En riktigt bra dag

Av Monica & Kurt-Allan - 24 januari 2010 10:02

Ja gårdagen blev en riktigt bra dag. Först ringde syrran o sa att de skulle komma förbi o dricka kaffe, det är ju bara 10 mil från stan och så skulle de förbi Örträsk också så att det skulle bli en nätt liten tripp på 26 mil fram o tillbaka men så är det ju att bo här uppe i Norrland med långa avstånd. Eftersom jag inte kunde åka o gratulera henne i onsdags så passade jag på nu när hon var här och så här ser sockarna ut när de är färdiga.

    

De stannade även kvar på middag så jag fick bjuda Ulf på "Lax från Jörn" han kommer nämligen från Jörn och mamma Frideborg var en rackare på att fiska. Nu var ju inte laxen från Jörn utan receptet heter bara så.

Senare på kvällen så vann MODO hockeymatchen nere i Göteborg o det var ju också bra för nu ligger de lite risigt till för att gå till slutspel.

I morse när jag var ut till hönsen så tänkte jag att det är tur att jag är ensam för annars så skulle folk väl tro att jag är tokig där jag går runt o pratar med katten Jamen och hönsen, men det är roligt att gå ut dit för när jag öppnar dörren så "pratar" mina o Claudias höns medan Maria o Annelis är tysta, undrar om deras höns pratar när de kommer in. Tuppen Hugo höll på att skrämma livet ur mig igår fast han var i sin box, han flög nämligen upp på kanten till boxväggen och satte sig där inklämd mot nätet och jag trodde att han hade fastnat, det skulle ju ha varit otur för jag hade ju inte vågat ta lös honom och Maria låg o sov och jag visste inte om Anneli också hade jobbat natt så att hon sov. Som tur var hade han flugit ner när jag kom tillbaka med vattnet.










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica & Kurt-Allan - 2 maj 2013 15:53

I helgen har våra semesterkompisar varit här så vi har planerat vår semesterresa. Det blir Tysk-Österrikiska backhopparveckan, alltså ska vi besöka de fyra orter som har tävlingar under en vecka på vintern. Det är Oberstdorf, garmisch-Partenkirchen, ...

Av Monica & Kurt-Allan - 1 april 2013 11:21

Vi har alltså en Nordic husbil som är byggd i Kristinehamn och byggd för vinterbruk. Vet inte hur tjock isoleringen är men det är lite mer än i vanliga husbilar. Det är inte så stora fönster och takluckor Endast två takluckor en vid sittgruppen och e...

Av Monica & Kurt-Allan - 26 april 2012 13:33

Har varit till bilbesiktningen i dag med husbilen och den gick igenom utan anmärkning, det gjorde gasolanläggningen också så nu kan vi köra ett år till. I helgen ska vi träffa våra resekompisar och  planera för sommarens resa. Skulle vilja åka reda...

Av Monica & Kurt-Allan - 6 december 2011 16:44

Läste i dagstidningen i morse att det var Finlands självständighetsdag. Det var den 6 december 1917 som Finland utropades till självständig stat, tidigare hade de tillhört tsarryssland. Detta firas i Finland med att man tänder ljus i alla fönster. ...

Av Monica & Kurt-Allan - 5 december 2011 11:51

Det kan man säga på många sätt. Har inte skrivit på bloggen på länge och äntligen har vi fått lite snö som ligger kvar.   Så här fint såg det ut mot grannen   Till o med tomten på bron hade snö i skägget     Så här ser det ut i varda...

Ovido - Quiz & Flashcards