husbilen

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Monica & Kurt-Allan - 6 juni 2010 20:50

Det går bara bra med Zuri. Började klicka in henne idag och vi gjorde även kontaktövning, men då hände något i källaren så hon blev okantaktbar. Det var KA som var där och satte igång centrifugen på gamla tvättmaskinen och det hörs nästan som om det var ett flygplan där. Nu när vi gick ikväll så gick hon fint vid sidan, men det kanske var för att jag var så arg på Olga som hade vittring på något inne i skogen, antagligen rådjur för då blir hon alldeles galen. I morgon ska vi försöka träna lite igen, då är det ju måndagsträningen. När hon är inne så följer hon mig som en skugga.

Av Monica & Kurt-Allan - 6 juni 2010 13:59

för hon har blivit Svensk Viltspårchampion.

Annars är set som vanligt utom att vi har varit utan ström en par timmar i dag och då stannar ju allting eftersom allt man använder behöver ju ström. Tur att husbilen stod hemma så jag kunde gå dit och koka kaffe och värma en bullens till lunch. I morgon ska ju husbilen in på lackfirman för att åtgärda sprickorna, hoppas att vi får hem den i god tid för att packa för semestern. Har idag plockat ut lite vinterpackning och så skulle Kurt Allan gå igenom några trådbackar där jag ansåg att han hade med alldeles för mycket saker, som extra kablar till TV:n. Tyckte också att han hade lagt beslag på för många skåp till sina kläder, han hade 3 skåp medan jag fick försöka få ihop mina kläder i två små, han hade också lagt beslag på mesta utrymmet i garderoben. Får väl kolla sedan och göra en räd om jag tycker att han har med för mycket.

Hittills idag har Zuri gått 2 promenader, hon fick vänta lite i morse eftersom min kropp tog lite lång tid på sig innan den kom igång. Annars är allt bra, imorgon kväll är det ju träningskväll så jag hoppas att jag har hunnit från stan, annars får Maria och Rebecka ta med hundarna upp till träningen.

13 dagar kvar

Ovido - Quiz & Flashcards