husbilen

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Monica & Kurt-Allan - 8 juni 2010 17:48

Innan vi skulle åka till Bjurholm på skolavslutning så skulle Maria ta med sig Zuri och se till hästar och höns. Zuri skulle få gå lös tillsammans med Ally och det gick ju bra igår. Inne hos hönsen höll det på att skita sig. Maria är ju inte van vid BorderColliens snabbhet så hon hann inte vara riktigt med när Zuri smet in till "mördarhönsen", där inne blev det ett väldans hallå och flaxand, 4 stora höns och 9 unghöns, och Maria som är rädd för höns stängde igen dörren med Zuri i hönsburen och skrek. Zuri hann inte ta någon höna men det var nog någon som tappade några stjärtfjädrar innan Maria kom på att öppna dörren och släppa ut henne.

Skolavslutningen gick bra. De stora eleverna hade skött sig bra och fått bra betyg och Elvira hon åkte på semester med en kompis direkt efter.

  

Elvira efter examen

  

Skönt!!!!!!! Sista gången som Felix och Rebecka lämna Castorskolan.

  

Kolla vilken smörgåstårta som bjöds efteråt, det fanns marängtårta och rabarberkaka också, inte konstigt att det gick tungt när jag soch Zurkan skulle gå upp till byn efteråt.

  

Husse och matte jag har fått en alldeles egen matta hos "Moster" och jag sköter mig bara snyggt, har inte dragit något när vi har promenerat idag och jag har fått en massa godis när jag är duktig.
































Ovido - Quiz & Flashcards